Rynek Infrastruktury
Portal zawiera najnowsze doniesienia z inwestycji dworcowych, działalności Galerii Open towarzyszącej marce Dworzec Polski, a także mnóstwo danych o dworcach kolejowych, w tym dokumentację multimedialną. Całość uzupełniają kolekcje galerii fotograficznych, informacje o prawach pasażerskich, przystępny rozkład jazdy pociągów oraz stały blog Jacka Prześlugi, członka zarządu PKP SA odpowiedzialnego za rewitalizację dworców kolejowych.
Portal dworzecpolski.pl zawiera ponadto bazę danych z danymi technicznymi o dworcach, informacje o ofercie dworców, liczne przydatne linki, opis praw pasażera i założenia opłaty dworcowej. W materiałach filmowych prezentowane są zasady utrzymania dworców kolejowych w kilku krajach Unii Europejskiej, problemy z zarządzaniem dworcami w Polsce oraz informacje o przebiegu inwestycji dworcowych. Można tam również znaleźć niezbędne dane teleadresowe i informacje praktyczne. Redakcja portalu zapowiada też dużą otwartość na wszelkie formy współpracy w ramach dziennikarstwa obywatelskiego, nie stroniąc od tematów trudnych i problemów zgłaszanych przez samych internautów.
Zawartość merytoryczną i graficzną portalu przygotował zespół spółki Dworzec Polski SA i to ona zajmie się jego utrzymaniem oraz stałym uzupełnianiem treści. Wiele uwagi na stronach portalu poświęcono rebrandingowi dworców – filozofii budowania nowej marki dworcowej, co jest precedensowym przedsięwzięciem w sferze doświadczeń marketingowych polskich marek. Nigdy dotąd bowiem, żadna ze spółek kolejowych nie podejmowała tak znaczącego wyzwania – przemiany marki o bardzo negatywnym ciągu skojarzeń w markę nowoczesną, dobrze odbieraną przez klientów, budzącą pozytywne emocje. Portal tematyczny jest jednym z istotnych elementów tego procesu, prowadzonego – co warto dodać – własnymi siłami spółki, bez wsparcia zewnętrznych agencji doradztwa strategicznego i z wykorzystaniem niewielkiego budżetu.
Ten proces będzie znacznie trudniejszy niż rebranding CPN przeistaczającego się w Orlen, ponieważ dotyka marki o znacznie gorszej kondycji. Zdaniem prezesa Jacka Prześlugi, przedsięwzięcie potrwa około trzech lat, sprzyja mu koniunktura inwestycyjna na dworcach i ogromne zaangażowanie pracowników PKP SA oraz Dworca Polskiego.